|
Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" BOGATYŃSKI KLUB MOTOROWY "CROSS" MOTOCROSS, ENDURO, CROSS COUNTRY, OFF ROAD, BOGATYNIA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wardzioch
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: Sob 19:11, 10 Sty 2009 Temat postu: Opony z kolcami - zrób to sam |
|
|
Większość z Was pewnie uważa, że zimą uprawia się sporty tradycyjnie uznawane za zimowe. Nie każdy jednak wie, że w tym czasie motocyklem można jeździć w terenie wcale nie gorzej niż w lecie. Przedstawiamy tu tani pomysł na jazdę zimową, który zapewne Was zainteresuje, a być może co poniektórzy zechcą samodzielnie pokusić się o przygotowanie opon z kolcami we własnym garażu.
Do zrobienia kompletu opon będziemy potrzebować:
1. Zużyte opony: przednia i tylna,
2. Wiertło do metalu 3 mm (wymiar jest bardzo ważny),
3. Wkrętarka z końcówką krzyżakową,
4. Nożce do cięcia prętów (takie jak używają włamywacze),
5. Blachowkręty z półokrągłym łebkiem. Uwaga: na przednie koło cieńsze, a na tylne grubsze (wymiary podane na zdjęciach).
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Krok 1.
[link widoczny dla zalogowanych]Oponę nawiercamy wiertłem 3 mm od strony bieżnika w środek klocka aż na wylot. Otwory te posłużą nam za prowadzenie blachowkrętu. Bardzo ważne jest, aby zachować wymiary wiertła oraz blachowkrętów, jak na przykładzie prezentowanym na zdjęciach. Jeśli wiertło będzie za szerokie lub blachowkręt za wąski, to prawie na pewno pogubicie część kolców. Po prostu przeciążenia podczas jazdy są tak duże, że blachowkręty zostaną wykręcone.
Krok 2.
[link widoczny dla zalogowanych]Wkręcamy blachowkręty od wewnątrz opony trafiając w otwory. W każdy klocek musi być wkręcony jeden blachowkręt. Czasami przy dużych klockach na tylnych oponach, np. o podwójnej szerokości, wkręcamy 2 blachowkręty.
Krok 3.
Obcinamy nadmiar blachowkrętów za pomocą nożyc do cięcia prętów lub szlifierką kątową. Aby długość wystającego blachowkrętu była jednakowa, najlepiej jest dorobić sobie kilkanaście tulejek o pożądanej długości, które nakładamy na blachowkrety przed obcięciem. Sanchez Racing stosuje tulejki o długości ok. 0.7 mm, jak na zdjęciu. Bardziej doświadczeni riderzy mogą stosować inne wymiary w zależności od osobistych preferencji.[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Etap finalny.
[link widoczny dla zalogowanych]Tym o to sposobem mamy już opony gotowe do montażu. Dobrze jest zaopatrzyć się w grube dętki, ponieważ te cienkie nie wytrzymują zbyt długo. Po zamontowaniu kół w motocyklu musimy się upewnić, czy na pewno tylna opona nie ociera o końcówkę wydechu. W tym celu dobrze jest wyjąc tylny amortyzator i poruszać wahaczem w górę i w dół. Jeżeli okaże się, że ociera, to należy odstawić wydech za pomocą tulejek dystansowych lub podkładek. Generalnie nie ma problemu z ocieraniem o wydech w motocyklach 2T. Problem może pojawić się w 4T z uwagi na gruby koniec wydechu. Bardzo istotną sprawą jest dobór ogumienia. Doradzamy raczej cieńsze opony, np. do enduro zamiast 140/80-18 cal, bezpieczniej będzie założyć 120/100-18 cal, a do motocrossu polecamy 100/90-19 ca
[link widoczny dla zalogowanych]I jeszcze ostatnia istotna sugestia. Jeżeli będziecie łapać kapcie, to wykorzystajcie starą, zużytą dętkę jako osłonę nowej, wkładając nową do starej na tzw. „dętka w dętkę” - pokazaliśmy to na zdjęciu. Po takim zabiegu ryzyko złapania kapcia jest dużo mniejsze. Starajcie się nie jeździć po kamieniach i asfalcie, bo szybciej się będą ścierać kolce.
Artykuł przygotował:
Sanchez Racing
ul. Mickiewicza 6
05-805 OTRĘBUSY
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wardzioch dnia Sob 19:27, 10 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wardzioch
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: Sob 19:23, 10 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
P.S
Gorąco polecam , wybierać wkręty najtwardsze jakie macie dostępne(zwykłe szybko się ścierą).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|