Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS"
BOGATYŃSKI KLUB MOTOROWY "CROSS" MOTOCROSS, ENDURO, CROSS COUNTRY, OFF ROAD, BOGATYNIA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM SX 400/520/525 00-06EXC 400/450/520/525 00-07

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mec




Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogatynia

PostWysłany: Pon 22:43, 08 Gru 2008    Temat postu: KTM SX 400/520/525 00-06EXC 400/450/520/525 00-07

Witam
temat zakladam aby podzielic sie spostrzezeniami na temat głownych przyczyn awarii,oraz tricków zwiazanych z tymi modelami i ich serwisem jest to zajebiscie trwaly motocykl jesli pilnuje sie kilku rzeczy moge je nazwac idiotoodpornymi
gdybym pominął jakas sprawe pytajcie
KTM SX 400/520/525 00-06
KTM EXC 400/450/520/525 00-07
KTM SX 450 03-06

opisane "usterki" nie kwalifikujcie jako wady kontrukcyjne (poza piasta) sa to rzeczy które uchronia cie przed awaria i obala opinie ze KTM jest awaryjny... owszem jest jak sie go zaniedba.... jak kazdy wyczyn....


ok start.....

1 awaria piasta tylnego koła słaby punkt ktm... pilnuj łożysk bo bedzie kicha... potrafi peknac na pol jak sie wysypie łozysko
pilnuj dokrecenia srub zebatki i tarczy bo jak sie poluzuje to....
znajsc uzywana piaste... nierealne
uzywane tylne koło.... lipa jak niewiem

2 awaria pilnuj wiatraczka pompy wody mocowany jest na zapezpieczeniu a pod spodem jest poprzeczny wałeczek ktoy go pozycjonuje i zapewnia ze obraca sie z walkiem rozrzadu pompujac ciecz chlodzaca
czasami moze sie objechac zanika chlodzenie i awaria silnika pewna na 99%

3 awaria WAŻNE przez która wybucha 99% tych typów silnika i zawsze winny jest uzytkownik
kapelusz spręzyny zaworowej (ten ktory trzyma zabezpieczenia zaworu) dotyka dzwigienki zaworowej powstaje mikropekniecie ... potem peka zawor wpada do srodka i pol silnika idzie sie jeb......
POWÓD zuzyte zawory które osiadajac w gniezdzie wysuwaja sie do gory i powoduja ze kapelusz zabezpieczajacy spezyne zaw od gory zaczyna bic po dzwigience
wsun szczelinomierz miedzy rant tej podkladki na sprezynie zaworowej i dzwigienke zaworową
jeśli nie wejdzie tylko mniej niz 0,15-0,20 zawory sie juz konczą
koniecznie sprawdz tez czy kapelusze nie posiadaja uszkodzen mechanicznych rys otarc itd itp
sprawdz tez dolna podkladke pod sprezyna zaworowa nie powinna miec przebarwien ani rys

bezwzglednie zmieniac sprezyny i zabezpieczenia zaworów przy montazu nowych zaworów
wielu idiotów zostawia stare sprezyny a potem sie dziwia czemu sie zepsuło
sprezyna jak sie zuzyje moze peknac i kaplica wtedy....

do zaworów stalowych stosujemy sprezyny podwojne od modeli 00-03
do tytanowych pojedyncze stożkowe


spokojnie mozna stosowac zawory stalowe w nowszych rocznikach zamiast tytanów sa o wiele tansze (komplet okolo 570-580zl) silnik odrobine mniej agresywnie wkreca ale przy 450 czy 525 dla normlnego uzytkownika bedzie znikoma roznica

sprezyna kompletna z podkladkami itd bez zabezpieczen zaworu koztuja okolo 70-80 zl wiec bez dramatu

4 awaria przesłona przepustnicy (ta blaszka w gazniku od strony ssacej mocowana do wózka przepustnicy)
problem dotyczy wszystkich moto z gaznikiem keihin FCR a wiec yamahy hondy ktm itd itp
czasami potrafi sie kawalek ukruszyc wpada do silnika pod zawory i jest syyyyf
yamaha zawsze wybuchała w KTM mnie i kumplowi stalo sie to samo w sx 520 i jakims cudem przeciaglo przez zawory i nietknelo doslownie niczego mielismy wiecej szczescia niz rozumu niestety kilku innych juz nie

symptomem ktory mowi ze cos sie zaczyna zlego dziac jest wtedy gdy moto zle schodzi z obrotów lub nie do konca
odbija kopniakiem w noge podczas odpalania
przycina sie gaz
niestety to juz pozny symptom.... zawsze sprawdz ja pod katem uszkodzen ubytków rys itd podczas czyszczenia gaznika jesli jest ukruszona bezwzglednie wymienic koszt okolo 550zl horror porazka parodia paranoja absurd idiotyzm debilizm
u konkurencji ceny bardzo podobne ae to ina producenta gazników Keihin a nie hondy czy ktm

5 awaria wysprzeglik inaczej siłownik sprzegła (to przy zębatce na 3 sruby gdzie przychodzi przewód od pompy sprzegłowej)
jesli masz nierowno dokrecone sruby lub uszkodzony gwint w ktorejs to wlasnie dlatego ci padł ten element

6 awaria urwany gwint na przewodzie olejowym (ten od który idzie dekla zaworowego do prawego karteru) radze z wyczuciem dokrecac i na zimnym silniku bo jak zerwiesz gwint bedzie lipa zeby to potem uszczelnic nie tracac cisnienia oleju

przy rozbiorce silnika bezwzglednie pilnuj łozysk na walku wywazającym bo jak padnie lozysko moze karter sie rozpierd.....

7 NIEAWARIA głosno chodzi sprzegło a po wcisnieciu troche cichnie
problem to wybite zabki na tarczach sprzegla i przekladkach lub łozysko igiełkowe na koszu sprzegła lub wałku sprzegłowym
jeśli łozyska są ok sprzeglo nie slizga rowno zabiera itd itp pierdziel ze chodzi głosno
te typy tak poprostu maja ze wzgledu na konstrukcje modulu zeba na kolach zebatych
zdarzaja sie egzemplarze w ktorych sprzelo pracuje super cicho i bezszelestnie ale raczej sporadycznie wiekszosc szelesci i trzeba sie nauczyc z tym zyc
prosze tez nie brac mojej wypowiedzi w stylu ok h... nie ruszam bo podobno ma tak chodzic...
sprawdz i jesli nie ma luzów a pomimo chodzi troche szeleszcząco olej i naucz sie z tym zyc
awarie sprzegla w tym moto zdarzaja sie megasporadycznie (nie mylic ze zuzyciem;) )

8 awaria nie zerwij gwintu na srubce regulujacej luz zaworowy koszt 60zl
sprawdz tez czy powierzchnia styku trzonkiem zaworu nie jest odcisnieta jesli tak to wymienic

najbardziej awaryjnym z tych modeli jest sx 450 03-04
cala seria 450 sx ma skrocony skok tloka niz 520/525 itd lub chociazby exc 450 co wplywa na szybsze zuzycie silnika oraz troche wieksza awaryjnosc

jeśli bedziesz pilnował tych myków jest to jeden z najbardziej bezawaryjnych motocykli cross i hardenduro
silnik jest mega trwaly jesli sie go przypilnuje i potrafi wytrzymac nawet pod wybitnym katmistrzem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin