Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS"
BOGATYŃSKI KLUB MOTOROWY "CROSS" MOTOCROSS, ENDURO, CROSS COUNTRY, OFF ROAD, BOGATYNIA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak dbać o napęd? - łańcuch i zębatki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wardzioch




Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogatynia

PostWysłany: Wto 8:26, 17 Mar 2009    Temat postu: Jak dbać o napęd? - łańcuch i zębatki

Łańcuch jest po to żeby się wyciągał! Nawet najdroższe łańcuchy nie są wieczne, ale utrzymywanie łańcucha i zębatek w dobrej kondycji znacznie przedłuży jego eksploatację. Jedna z gorszych rzeczy jakie mogą się przydarzyć to zerwanie łańcucha i zablokowanie zębatki - co umożliwi remont silnika, szczęściarzom po prostu skończy się łańcuch.
[link widoczny dla zalogowanych]



0. Umyj motorek Wesoly

1. Sprawdź czy twój łańcuch wymaga regulacji. Zasada jest następująca: dwa palce (niektórzy twierdzą, że trzy) powinny mieścić się w miarę ciasno pomiędzy ramieniem wahacza, a łańcuchem na wysokości końcówki plastikowej prowadnicy łańcucha. Jeśli łańcuch obija się o ramię wahacza, plastiki, regulacja jest konieczna.

2. Poluzuj nakrętkę na osi tylnego koła nie zdejmując jej. Koło powinno dać się w miarę swobodnie przesuwać.

3. Poluzuj nakrętki kontrujące śruby regulujące położenie tylnego koła. Rozpocznij przesuwanie tylnego koła do tyłu przy pomocy śrub regulujących. Staraj się wykonywać tyle samo obrotów po obu stronach wahacza.

4. Przesuwaj koło do momentu kiedy osiągniesz naciąg łańcucha zgodny z zasadą dwóch palców: (Krok 1) dwa powinny mieścić się w miarę ciasno pomiędzy ramieniem wahacza, a łańcuchem na wysokości końcówki plastikowej prowadnicy łańcucha. Jeśli łańcuch będzie naciągnięty zbyt mocno będzie się szybciej wyciągał i przy mocnym ugięciu amortyzatora może nawet pęknąć.

5. Bardzo ważne dla łańcucha jest aby pracował na obu zębatkach w jednej linii. Jeśli koło z zębatką nie będzie ustawione równo, zarówno łańcuch jak i zębatka będzie zużywać się szybciej, będzie bardziej podatna na zerwanie i będzie miało wpływ na właściwości jezdne motocykla. Pomocne będą karby na wahaczu przy śrubach do naciągu koła oraz sprawdzenie "na oko". Aby jednak mieć 100% pewność, iż koło ustawione jest w dobrej płaszczyźnie możemy dokonać dokładniejszego pomiaru przy pomocy taśmy mierniczej. Po prostu sprawdź miarką czy oś koła jest dokładnie (bardzo dokładnie) w takiej samej odległości od łożyskowania wahacza zarówno z lewej jak i z prawej strony.

6. Jeśli masz pewność, iż łańcuch jest prawidłowo naciągnięty i koło jest ustawione prawidłowo możesz zakontorwać nakrętki na śrubach naciągających koło, a następnie dokręć śrubę na osi koła. Przed ostatecznym zakręceniem osi sprawdź czy oś opiera się o śruby naciągające koło i ostatecznie zakręć oś.

7. Pamiętaj, aby po każdym treningu nasmarować łańcuch!


Tekst: Marcin Koziński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TATO




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:46, 17 Mar 2009    Temat postu:

Kto smaruje ten jedzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mec




Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogatynia

PostWysłany: Śro 0:19, 18 Mar 2009    Temat postu:

kup i schowaj w suche miejsce hehe Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin